60 nr Classic Auto – moje zdjęcia

W ostatnim, 60’tym wrześniowym numerze CA można obejrzeć uchwycone przeze mnie ujęcia podczas ostatniej imprezy – Classic Auto Track Day – Nowe Miasto nad Pilicą 2011. Znajdziecie je wraz z relacją z ostatniej imprezy.

Ponadto w najnowszym numerze:

> Temat numeru: Jaguar E-Type. W jubileuszowym, 60. numerze Classicauto świętujemy 50. urodziny fantastycznego Jaguara E-Type, uważanego dziś za synonim samochodu klasycznego. Jeden z najstarszych w kraju egzemplarzy I Serii, były wóz premiera Cyrankiewicza, jeździł nim również Andrzej Jaroszewicz. Auto, które od nowości jest w Polsce ale mimo to wciąż ma fabryczne plomby na zawieszeniu. Plus początki E-Typa, ludzie którzy go tworzyli, najsłynniejsze egzemplarze i prototypy.

> „Rak” Jerzego Jankowskiego. Po odnalezieniu w kurniku do życia powraca najbardziej niezwykły i utytułowany polski samochód wyścigowy, wybitna konstrukcja w skali europejskiej, która swe sukcesy odnosiła na początku lat 60. Z bliska poznajemy geniusz konstruktora, spod którego ręki wyszły najszybsze w tamtych latach polskie motocykle i samochody.

> Pontiac z pleksiglasu. Podczas Targów Światowych w latach 1939-40 prezentowano przeźroczystego Pontiaca Deluxe. Nadwozie z tradycyjnym szkieletem, zamiast blachą, pokryto odpowiednio ukształtowanym pleksiglasem. Świat zachłystywał się nowościami w postaci tworzyw sztucznych, przeźroczysty samochód pokazywał wszystkie, niedostępne do tej pory możliwości nowych technologii. Zapomniany, znów zyskał sławę podczas niedawnej aukcji RM.

> Festival of Speed. Co roku fani klasyki i szybkości zjeżdżają tłumnie do Goodwood w poszukiwaniu niezapomnianych wrażeń. W tym roku w posiadłości Lorda March można było zobaczyć z bliska i w ruchu weteranów wyścigów Indianapolis 500, rajdówki z lat 80. a na konkursie elegancji zarówno super-rzadkie prototypy jak i popularne auta europejskie. Czego chcieć więcej, niż widzieć i słyszeć jadącego Napiera-Railtona z 1933 roku lub starszego o 10 lat Fiata Mefistofele?

> Garaż Technofix. O takiej zabawce marzył każdy chłopiec 40 lat temu. Piętrowy garaż z windą napędzaną elektrycznie jako wizja idealnego świata pełnego samochodów. Bawiąc się egzemplarzem w stanie doskonałym, red. Kulas snuje refleksje o zabawkach kiedyś i dziś…

> Ponadto w numerze: po raz pierwszy w Polsce publikujemy dane statystyczne: ile jest w naszym kraju pojazdów zabytkowych? W Dziale Rynek pokazujemy jak trudno kupić w Polsce dobrze utrzymane auto zabytkowe, nawet tak popularne jak Mercedes W123C i przyglądamy się Warszawie M-20 po Karolu Wojtyle. Radzimy jak dobrze kupić dwusuwowego Saaba i jak żyć z Fordem Mustangiem Mach I 351 z 1970 r. Także moc relacji: jubileuszowy zlot Renault 4 w Thenay, eliminacja Classicuato Cup w Nowym Mieście nad Pilicą, dwie eliminacje MPPZ, reportaże ze Złombola, wyścigów zabytków w Czechach i wyprawy Maluchem do Turcji i na Bałkany. A także inne ciekawe tematy.

Magazyn Classic Auto nr 60
magazyn classic auto nr 60

Nadmienię, że to już kolejny raz, kiedy moje zdjęcia pokazały się w CA :) Tym samym bardzo dziękuję za okazane mi zaufanie.

Zapraszam do zakupu i lektury!

Zobacz również:

60 nr Classic Auto – moje zdjęcia

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany i nie będzie rozpowszechniany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*